سه‌شنبه، اردیبهشت ۰۷، ۱۳۸۹

403

...و خدا بلاگر را آزاد کرد!
***
متنفرم از اینکه بعضی ها، بجای اینکه اسم ت رو صدا کنن، بهت میگن مهندس!
آقاجان، دلیلی نداره موقع حرف زدن یه خط در میون از کلمه "مهندس" استفاده کنی، من هم اسم دارم و هم فامیل.
حالا توی محیط کار میگم به درک، اما تو تاکسی، فروشگاه، مهمونی و... دیگه چه دلیلی داره که این مدلی صدا میزنی آدم رو؟!
توی دانشگاه، طرف از ترم 4 به بعد همه ی همکلاسی هاش رو "مهندس" صدا میکنه!!!
به خدا این نشونه ی احترام و یا هیچ مزخرف دیگه ای نیست.
تازه، این قضیه واسه دکترها شدیدتره
حالا خنده دار تر میدونی چیه؟
طرف شوهرش دکتر/مهندسه اونوقت بقیه صداش میکنن خانوم دکتر/مهندس
واقعا از این موضوع لجم میگیره

۱۲ نظر:

من گفت...

با سطر اخر نوشتت موافقم.

یک چیزی هم باید بگم هر چند قبلا گفتم ولی خب باز هم باید بگم گویا..
سلمان واقعا نیازی نیست تو دو بلاگ کامنت بذاری..جدی میگم..یعنی کلا نمیدونم دیگه باید چطوری بگم! کامنتدونی بلاگر اگه بازه به خاطر دوستایی هستش که اونجارو لینک کردن و اونجا کامنت میذارن..
واقعا یک بلاگ کفایت میکنه..
من تو هر بلاگی که کامنت بذاری اونو میخونم..

ایمان گفت...

یه بار من جلوی ساتادم یه سوتی علمی دادم و ایشون به من گفتند مهندس!
دلم میخواست زمین دهان باز کند و مرا ببلعد...
منظورم اینه که کی با چه مقامی بهت می گه مهندس...
در همه ی حالات هیچ فازی نمی دهد
من که به همه از خدمتکار دانشگاه تا قصاب قصه ها می گم دکتر!

افشین گفت...

حالا چرا ناراحت میشی مهندس از این به بعد میگم جناب آقای مهندس!!!!!!!!!!!!!!!!

نیلوفر گفت...

این رو ولش کن. حرص نخور. خودت چطوری مهـــــــــــــــندس؟؟؟؟؟؟؟؟؟

یلدا گفت...

کی بشود خدا کارهای بزرگتری انجام دهد در باب آزاد سازی !!!!

I hate it too. دلیلش اهمیت مفرط مدرک در ایرانه. دلیلش فرهنگ غلطی است که بعد از انقلاب وارد جامعه ی بورژوازی ایران شده.دیگه اهمتی نداره تو چه کاری بلدی انجام بدی. مهم اینه که برگه ای که دستته نشون بده تو مدرک داری.

Unknown گفت...

اینو شدید پایه‌م...
من خودم هم از گفتنش حالم بهم می‌خوره!

تا جایی که می‌دونم همیشه هم می‌گم پزشک نه دکتر!
فکر کنم این یکی دیگه از نوشته‌های بلاگم مشهوده! نه؟

تو همیشه همون سهیلی! البته سالی هم میشه! :دی

مرضیه گفت...

سلام سلمان ...
زرت و پرت و که دیدم یه لحظه خندم گرفت! تو هنوزم از این لغت استفاده میکنی ؟
توام رو یه چیزایی زیادی حساسی.. البته درکت میکنم چون خودمم گاهی به بعضی چیزا بیخودی گیر میدم

پرومته گفت...

مهندس بودن هم شده مثل گوشی موبایل....حالا باقیشو خودتون فکر کنید چی میشه دیگه!!!

پریسا مهاجر گفت...

شما زیاد خودتو زیاد نا راحت نکن مهندس آخه وضع من از تو هم بد تره!نه که مردم ما اسرار دارن آدمو با شغل یا سمتش صدا کنن ،وقتی جایی می رم برا تهیه گزارش یا مصاحبه،انگار ملت دهنشون نمی چرخه بگن خانم خبر نگار ،روزنامه نگار یا هر چی،می گن خانم"چیز" منم که ریشم پیششون گیره با لبخند ملیح برا بار هزارم می گم فلانی هستم،بعدم تو دلم می گم "چیز جدو آبادته نفهم"و این قصه ادامه دارد...

زکریا گفت...

آره مهندس راست میگی !!! شوخی کردم. مرسی که فاللور من شدی . من یه مدت نبودم . چه قد آپ کردی . سر فرصت واسه همشون کامنت میذارم

شيما گفت...

چی چه ربطی داشت؟

بهار گفت...

می دونی چرا چون واقعا مهندسی!
یه دوستی داشتم یه بار به جای آقای مهندس به رییسش، فامیلشو گفته بود، کم مونده بود اخراج بشه!!!!

توضیح اینکه:(رییس محترم سیکل داشتن:دی)