شنبه، اسفند ۲۵، ۱۳۹۷

743

از هفته اول اسفند متوجه شدم که علی رغم اینکه همه رژیم‌های غذایی و ورزش و توصیه‌های پزشکی را رعایت می‌کنم، ولی دوباره قند خونم در حال بالا رفتن است. یک هفته تمام هر کاری که از دستم بر می‌آمد را انجام دادم ولی انگار که نه انگار.
دوباره ریده شده بود به روحیه‌ام. کلافه بودم. رفتم و بست نشستم توی مطب دکتر و به هر مکافاتی بود بدون نوبت جدول قند خونم را دادم دست دکتر.

بعد از کلی سوال و جواب دکتر خندید و گفت: پوست کلفت شدی!!
گفتم منظورتان چیه که پوست کلفت شدم؟!
دوباره خندید و گفت: پوست کلفت شدی.. انسولین درست به بدن وارد نمی‌شه. باید سر سوزن بلندتر استفاده کنی. همین.
گفتم همین؟ حالم خوب می‌شه؟
گفت: نگران نباش. میاد پایین. نترس. آدمی که روزی ۵ تا تزریق داره به مرور پوستش ضخیم می‌شه، دارو خوب نفوذ نمی‌کنه.

رفتم نیدل ۸ میلیمتری خریدم. این چهار پنج روز گذشته را هم جرات نکردم چک کنم ببینم واقعا پایین آمده یا نه، ولی همین که دکتر گفت بخاطر این بوده که دارو خوب جذب نمی‌شده حالم بهتر است.

امروز توی دفتر چشمم به تقویم روی میز افتاد. تاریخ را که دیدم کُرک و پرم ریخت. باورش برایم سخت است که پنج روز دیگر سفره سال ۹۷ هم جمع می‌شود.
آخ که چقدر بالا و پایین داشت امسال. بیخود نیست که پوست کلفت شدم!!

هیچ نظری موجود نیست: