چهارشنبه، اردیبهشت ۰۴، ۱۳۸۷

NEET

امروز بعد از ظهر بد جوری دلم هوس کرده بود تا برم حسابی واسه خودم قدم بزنم. هنوز ۸ نشده بود که زدم بیرون. خودم رو خفه کردم از پیاده روی.
نزدیک خونه مون یدونه پارک کوچولو داریم. خیلی دوسش دارم. تو گرما و سرما هروقت دلم واسه تنهایی تنگ میشه میرم اونجا میشینم. امشب هم قبل از اینکه برم خونه رفتم اوجا و یه گوشه خلوت روی صندلی نشستم کنار تنهایی.
نزدیکای ۱۱ بود که یه آقایی حدود ۶۵-۶۰ اومد و کنارم نشست. ماشین های مدل بالایی رو که مدام این دور و بر گشت میزدن رو میتونستیم ببینیم. صدای موزیکشون هم به گوشمون میرسید.
یهو یارو شروع کرد به زر زدن. به اینکه جوونا معتاد شدن، فاسد شدن، و از این چرندیات. توجه نکردم. وقتی دید اهمیتی نمیدم آتیشش رو تندتر کرد و گفت باید جوونا رو زد توی سرشون تا آدم بشن، پلیس باید بیاد جمع کنه اینا رو. این دختر و پسرا دیگه شورش رو در آوردن و...
داشت رو اعصابم پیاده روی میکرد. برگشتم بهش گفتم: مگه تو خودت جوون نبودی؟ مگه وقتی ۲۰ سالت بود هر آتیشی که خواستی نسوزوندی؟ مگه هرچی دختر دمه دستت بود رو به Fuck ندادی؟ پس چه مرگته اینقدر غر میزنی؟ مگه با تو کار دارن؟ به تو چه که اینقدر زر مفت میزنی؟ یعنی این حق رو هم نداره که ماشین خودش (یا ماله باباش رو) برداره بیاره بیرون؟

تو دید و بازدیدهای عید هم یه تیریپ از این چرندیات به پستم خورد. خانومه میگفت: تو این دوره زمونه جوونا خیلی بد شدن.
یکی نیست بگه جوونا بد شدن یا دوره زمونه بد شده؟ جوونی که به معنای واقعی کلمه "هیچی" نداره، چه خاکی باید توی سرش بریزه؟ هان؟ . این آدم های مثلا بزرگ فقط بلدن شعار بدن. عمل صفر.
کار که نیست، تفریح هم نیست، رفاه هم که هیچی، آینده رو هم که حرفش رو نزن. تبدیل شدیم به یه مشت مصرف کننده. بزرگترین هنرمون اینه که بریم دانشگاه و یه مدرک زپرتی بگیریم و یه آویزون تحصیل کرده بشیم. تکلیف این همه آدم علاف چیه؟ چه انتظاری دارین؟ من حالم از این وضع به هم میخوره اما نمیدونم چیکار باید کرد؟ آهای تویی که اعتراض داری، راه حل بده!
مرده شور این مملکت رو ببرن.

پ.ن: اینو برای این مینویسم واسه اینکه نپرسی اسم پستت یعنی چی.

NEET = Not currently Engaged in Employment, Education or Training

هیچ نظری موجود نیست: