سه‌شنبه، آذر ۱۰، ۱۳۸۸

این آینده ی لعنتی

فکر کنم خیلی بد باشه که آدم احساس خوبی نسبت به خودش، آینده ش، زندگیش، به اون شهری که توش زندگی میکنه، به خونه، و کلا محیط زندگیش، نداشته باشه.
من الان دقیقا یه همچین حسی دارم.

خیلی وقتا با خودم که تنهام سعی میکنم آینده م رو تجسم کنم.
اول اون چیزی رو تجسم میکنم که دوست دارم باشم.
یه لبخنده احمقانه میشینه رو صورتم.
بعد میام و وضع فعلیم رو با اون چیزی که تصور کرده بودم مقایسه میکنم.
ناخوداگاه اون خنده خشک میشه.
نه اینکه فکر کنی انتظارات آنچنانی دارم... نه، یه زندگی معمولی. یه زندگی که لااقل خودم فکر میکنم لیاقتش رو داشته باشم.
روند فعلی رو که میبینم احساس نفرت انگیزی بهم دست میده.
***
چند وقتی هست که کاملا جدی دارم به رفتن از ایران فکر میکنم. به اینکه برم و فوق لیسانس بگیرم تا شاید بتونم زندگی بهتری داشته باشم.
چندتا گزینه ای هم دارم که هر کدوم مشکلات خاص خودشون رو دارن اما با این حال همه شون توی یه موردی مشترک هستن: پول

هر طوری حساب میکنم، میبینم صرف نظر از اینکه کجا باشم، تقریبا در سال چیزی حدود 30 هزار $ واسه هزینه دانشگاه و زندگی لازم دارم. یعنی رقمی نزدیک به 3 میلیون تومن در ماه.
هر طوری حساب میکنم، بیشتر به این نتیجه میرسم که در شرایط فعلی همچین رقمی تو دست و بالم نیست. خودم که هیـــــــــــــچ، منظورم پدر و مادر گرامیه!
هر طوری حساب میکنم، میبینم نمیتونم این اجازه رو به خودم بدم که این 2 تا بنده خدا رو تحت فشارشون بذارم و زندگیشون رو به هم بریزم.
هر طوری حساب میکنم، میبینم من فقط زورم به خودم میرسه. تنها کاری که میتونم بکنم اینه که قید یه سری چیزایی که تو سرم هست رو بزنم، دلم رو به این خوش کنم که شاید آینده م به اون مزخرفی که دارم میبینم نیست!!!

۱۲ نظر:

شهریار گفت...

اول!

شهریار گفت...

تو هم برو تو پست جدید من اول شو!

شهریار گفت...

نگران آینده نباش، فقط تنبلی نکن، خودش جور میشه...

خانومی گفت...

به به ...به سلامتی از لم دادن دست برداشتین دیگه؟؟؟این برگ گل بدبخت چن روزه همین شکلی مونده دیگه کمر نمونده براش.
:))))
والا به نظرم..من با شهریار موافقم.فکرای مثبت فراموش نشود لطفا آینده رو کی دیده؟؟هی بگی نه..نمیشه...خوب نمیشه .ولی اگه تصمیم بگیری خودش جور میشه.در ضمن فکر میکنی چند نفر دوروبرت هستن که بتونن به راحتی ماهی سه میلیون تومن فقط برای یه بچشون بفرستن که ادامه تحصیل بده؟؟تو تنها نیستی .خیلی ها مثل توان.
راستی نظرام بسته است فعلا.یک عدد آدم روانی بر نرو ما پیاده روی میکند فعلا کامنتدونی را تعطیل نموده ایم که اعصابمان راحت باشد.
تو آمارم دیدمت.

مرجان گفت...

جسارتا ما فكر ميكنيم اينده اونقد بده كه حسرت امروز رو خواهيم خورد
بنابراين لاااقل امروز رو از كف نديم
دوما يه خرده زياد حساب نكردي؟؟؟
يكي از اشناها سوئد فوق مهندسي شيمي ميخونه اونقدري هم گرون نبوده مث اينكه
سوما شرمنده كه نتوانستيم دلداري بدهيم
گاهي اوقات بايد بدترين رو نشون داد تا ادم خودش خسته بشه و بگه خب اين تهشه
ديگه از اين بدتر كه نميشه
ت يه خرده خاكستريش قابل تحمل تر بشه
حالا خاكستري تيره باشه يا روشت از سياه كه بهتره

نیلوفر گفت...

اولا: لینکوندمت
دوما: خوشحالم که برات کار پیدا کردن سه سووووووته
سوما: بازم پیش ما بیا
چهارما: مطلب پایینت رو دوست می دارم

Niu Sha گفت...

بشین بخون همین جا واسه ی فوق پسر ِ خوب.. تا قبول شی..قبول شدن که کاری نداره.. فقط خودت باید بخوای.. حالا همین جا فوقت رو بگیر.. ببین آخرش چی می شه..از این حس و حال هم در میای.. باور کن.. اولش سخته..
راستی به نظر ِ من زورت به کسی دیگه هم جز خودت می رسه :دی

ناشناس گفت...

salam...be nazare man aval bebin hadafet az kharej omadan chie? age fek mikoni kharej ham khabare khassi hast eshtebah mikoni, chon hich khbarai nist...bad ham age tasmim migiri ke beri hame chizo dar nazir begir...serfan chon ye keshvar vasat arzoon aab mikhore tasmim nagiri ke eshtebah mikoni..beshin khodet ba khodet khalvat kon bebin che joor adami hasti...doori az oedar madar cheghadr barat sakhte...mitooni tanha zendegi koni? chon baghie raftan va kardan javab nist...bebin khodet mitooni ya na?

ناشناس گفت...

سلام
درد دل همه همینه این روزا
همه به رفتن فکر می کنن و امکانش نیست
با این تورم به زور می شه زندگی کرد...

نیلوفر گفت...

تو سعی کن فوق رو بگیری همونجا ، بعدش میبینی که میشه یدونِ اینکه به کسی آنجنان زورت برسه ، همون لبخند نخشکیده میآد ، ولی دیگه واقعیش! باور کن !

شیما گفت...

سلام
فکر خوبیه به نظر منم اگه بتونی واسه فوق بری یه کشور دیگه خیلی به نفعت میشه.
خرجت هم به خودت بستگی داره اگه آدم ولخرجی باشی که اذیت میشی. اما اگه خیلی ولخرجی نکنی می تونی حداقل هند بیای.
واسه هند تبلیغ نمی کنم البته :دی

ververe gees گفت...

pesar jan,to ke mikhai FOGH begiri ke lazem nist az pedar o madaret pool begiri ke,khodet kar mikoni va hame kharjeto khodet midi,man kolli adam mishnasam ke hatta 1 dollar ham az khanevade nemigiran,faghat bayad begardi o ham positione master ro begiri va ham kar peida koni.