چهارشنبه، دی ۲۹، ۱۳۸۹

رونوشت به تمام ایدئولوژیست ها

کسانی که مدعی اند همه چیز میدانند و همه چیز را میتوانند درست کنند، سرانجام به این نتیجه میرسند که همه را باید کشت... پس منتظر فروتنی شما هستم و باید بگویم که نادانی من همراه مانع میشود که شما را مطلقا محکوم کنم. وانگهی چگونه قادر به این کار میتوانم بود؟
بدترین چیزی که ممکن است برای شما پیش آید این است که شما روزی در آنچه در مقابل من از آن دفاع کرده اید پیروز شوید. در آن روز شما بی شک فاتح خواهید بود، در معنایی که این جهان بدبخت بدین کلمه میدهد. اما شما در میان سکوت اجساد فاتح خواهید بود، و این فتحی است که من هرگز بدان رشک نمیبرم.

مقاله تحمیق در کجاست - آلبر کامو 1948

۵ نظر:

شیما گفت...

اول لایک به مطلب ;)

Everybody knows by Dixie chicks فک کنم شنیده باشی.

علامت سوال گفت...

این مطلب عالیه.خیلی گشتم اصل این مقاله رو پیدا کنم،جز در آمازون یافت نشد! اگه لینک دانلودش به هر زبونی یا مشخصات ترجمه فارسیشو داری و بتونی بگی ممنون می شم

علامت سوال گفت...

مرسی مرسی :)

shadi گفت...

فاجعه در بیمارستان امام خ بخش جراحی قلب.... منتظر نظر شما هستم[ناراحت]

punio گفت...

هیچ وقت حرفای آقای کامو رو خوب نمی فهمم