سه‌شنبه، مرداد ۱۱، ۱۳۹۰

وقتی واقعا ندونی به چی و برای چی اعتقاد داری

کارگرها (و اغلب طبقه ی ضعیف) اصولا عقاید مذهبی کورکورانه و خیلی بسته ای دارن و در مواردی که با کارفرماهایی مثه ما (در واقع شرکتی که توش دارم کار میکنم) طرف باشن، ۳ تا راه حل بیشتر ندارن

  1. کلا بی خیال روزه و این چیزا بشن و مثه شرایط عادی از ۸ تا ۶ کار کنن
  2. روزه بگیرن و همون ۹ ساعت رو کار کنن
  3. تسویه حساب کنن و برن خونه، هرچی دلشون خواست روزه بگیرن
با اینکه وضع مالی همه شون طوریه که اگه یه روز کار نکنه شب نون نداره بخوره، ولی باز هم حاضره یک ماه تمام بشینه تو خونه و روزه بگیره. پارسال شاید ۱۰ نفر تسویه حساب کردن تا بعد از ماه رمضون.
کلا تفکراتشون در مورد دین و مذهب و این چیزا داغونه.
حالا بحث من چیز دیگه ایه.
امروز موقع استراحت رفتم پیششون. همیشه توی زنگ تفریح چایی میخورن اما خب اون موقع دیگه خبری از چای نبود. یه ده دقیقه ای راجع به دین و اینجور چرت و پرتا باهاشون حرف زدم و متقاعدشون کردم که دین کلا چرنده.
ساعت یک همه شون داشتن نهار میخوردن، تخمشون هم نبود که ممکنه اون دنیا برن جهنم!!!

نتیجه گیری اخلاقی: توی دینی که یه نفر مثه من بتونه اعتقاد راسخ یه مشت آدم رو توی ۱۰ دقیقه از این رو به اون رو بکنه باید رید.

۵ نظر:

علامت سوال گفت...

متعجبم
معمولاآدم های معمولیِ مذهبی اینقدر روی دین متعصبن و منطق حالیشون نیست،یا به قول شما داغونن، که با 10 دقیقه که سهله، 10 ماه دلیل و برهان هم بیاری متحول نمیشن. تلاش برای تغییر عقایدشون در رابطه با مذهب و خیلی سنت ها مثل این میمونه که ازشون توقع داشته باشی برن جنسیتشون رو عوض کنن!یعنی تو 10 دقیقه چی میشه به چندتا کارگر گفت که از این رو به اون رو بشن :-؟؟ عجب

Sara گفت...

حالا چی‌ بهشون گفتی‌؟ به منم بگو شاید روا منم تاثیر گذاشت!!

آدمک گفت...

والله به نظر من بهتره توی عقیده ای که این مسلمون هایی که شما با ده دقیقه صحبت عوض شون کردین، رید.

ناشناس گفت...

سلام به نظر من بهشون میگفتی به خاطر کارت لازم نیست روزه بگیری الان میتونی تو زمستون بگیری به خاطر کارت لطفا" به مقدساتشون توهین نکنین

ناشناس گفت...

سلام
باور کنین جدا متاسف شدم
از آدمی مثل شما که ظاهرا تحصیل کرده این و ظرز نوشتنتون خوبه در عجبم
چرا انقد راحت به دین زیبا و عمیقا معنادار و ژرف نگر اسلام توهین می کنین؟؟؟
به دینی که بهش عمل نکردینو با تمام وجود درکش نکردین...!!!!
ارمنی های زیادی رو می شناسم که توی این ماه رعایت می کنن خیلی از مسائلو و حتی افطاری هم می دن
چطور می تونین انقد راحت و بی ادبانه حرف بزنید؟
نوشته هاتونو زیاد خوندم...به نظرم انقد از معنویت عقبید که کلی هم احساس یاس و پوچی و داغونی می کنید
حتی اگر دین ندارید کمی اخلاق داشته باشید...انقد راحت به چیزی که عقیده ی شما نیست ولی عقیده ی خیلی از آدمای دیگه است توهین نکنید
شما یا جامعه ی آماری کوچکی دارین یا با آدمایی بس حقیر می گردین
متاسفم و از ته دل دعا می کنم اخلاق مدار بشید...