دوشنبه، مهر ۳۰، ۱۳۸۶

آلبوم

سلام به همگی

همیدوارم که خوب و خوش باشید

۲ روز بود که تصمیم داشتم بیام و پست جدید بدم اما هی یه کاری پیش می اومد و نمیشد

خب چه خبر؟ خوش میگذره؟

اولین خبر اینکه یه وبلاگ جدید به نام پشت پرده قدم به دنیای مجازی گذاشت و ظاهرا خانم عاطفه قراره از اون طرف یه خبرهایی به ما بده!

راستش میخواستم که روز افتتاحیه وبلاگ رو خودم از اینجا اعلام کنم اما نمیدونم چرا نشد و تا جایی که خبر دار شدم دیگه نیازی به معرفی نداره و همه میشناسینش.

توی پست قبلی یه آهنگ از گروه Savage Garden گذاشته بودم و چون شیما خانم خیلی ازش استقبال کردن تصمیم گرفتم تا کل آلبوم های این گروه استرالیایی رو که ۲ تا آلبوم بیشتر نیست و دیگه این که این گروه دیگه وجود خارجی نداره رو مخصوص خانم شیما آپلود کنم.

البته خواننده گروه یعنی Darren Hayes خودش با تنهایی (همون دوست من!) مشغول به خوندن هست

شاید بد نباشه تعریف کنم که من چطوری Savage Garden رو کشف کردم!

درست یادم نیست اما فکر میکنم سوم دبیرستان بودم که کلیپ آهنگ to the moon and back رو توی کانال onyx دیدم (یادش بخیر... عجب کانال خوبی بود) و عاشق این آهنگ شدم. سال ۱۹۹۸ بود

۱ ماه تمام دنبال آلبوم های savage garden میگشتم. هرجایی رو که میدونستم CD آهنگ میفروشن رو سر زدم اما حتی ۱ نفر هم نبود که اسمش رو شنیده باشه!

۹ ~ ۸ سال پیش مثه الان نبود که کنار خیابون هم جدیدترین فیلم ها و موزیک ها رو بفروشن... اون مغازه هایی که فیلم و آهنگ میفروختن underground بودن.

خلاصه اینکه کشتم خودم رو اما هیچی... اسمشون هم به گوش کسی نخورده بود. اینترنت هم هنوز مثه الان معدن این جور چیزا نشده بود. فقط شنیده بودم که یه نرم افزاری به اسم Napster هست که شاید با اون بشه چیزی پیدا کرد.

با اینترنت ساعتی ۹۰۰ تومن Napster رو دانلود کردم (بیشتر از ۱ هفته طول کشید- با اون سرعت مثه لاکپشت) و تلاش کردم تا چیزی از savage پیدا کنم اما اونجا هم هیچی...

Napster یه چیزی شبیه eMule و Shareaza و Lime Wire و ... بود که چند سال بعد بخاطر نقض قانون copy right درش رو تخته کردن و ... (خودش یه داستان داره!)

دیوونه شده بودم... واقعا نمیدونستم دیگه چیکار کنم... تا اینکه یه روز تلفن زدم به عمه ام تو آمریکا و ماجرا رو براش تعریف کردم ولی همون موقع متوجه شدم که این کار کوچکترین نتیجه ای نداره چون مشخص بود که عمه جانم اصلا تو باغ نیست.

ناامید نشدم. تلفن زدم به عموجانم که اون هم آمریکا زندگی میکنه و همه چیز رو براش تعریف کردم. قول داد که برام گیر بیاره و یه جوری به دستم برسونه.

حدودا ۱ ماه بعد عمو منوچهر تلفن زد و گفت که اینجا اصلا همچین گروهی رو نمیشناسن!!! . کلی بهم دل داری داد و میگفت چون یه گروه اروپایی هست که زیاد هم معروف نیستن واسه همین اینجا طرفدار نداره و کلی فلسفه بافت که اونجا مثه ایران نیست که مرجع تقلید اروپا باشه و از این حرفا...

دوباره نششتم به فکر کردن... یادم افتاد به پسر عمه ام که N سال بود که انگلستان زندگی میکرد و من فقط عکس هاش رو دیده بودم.

هیچ تیریپی باهاش نداشتیم. حتی عید ها هم تلفن بهش نزده بودیم!!!

بعد از چند روز کلنجار رفتن با خودم بالاخره خجالت رو کنار گذاشتم و یه روز رفتم خونه عمه ام و از اونجا بهش زنگ زدم و داستان رو براش تعریف کردم.

چند هفته بعد یه روز که از مدرسه برگشتم مامانم بهم گفت که محسن (پسر عمه ام - الهی قربونش بشم) برام گیرشون آورده و پست کرده به آدرس عمه ام.

نمیدونی چقدر ذوق کردم... روزی ۱۰۰ بار از عمه ام سراغ بسته رو میگرفتم و همه اش نگران این بودم که نکنه توی پست ۲ دره بشه

... بالاخره رسید. بیچاره با DHL پست کرده بود. حدس میزنم هزینه پستش از خوده CD ها گرونتر شده بود اما نمیدونی چقدر خوشحال بودم. ۲تا CD اورجینال با دفترچه و ... هنوز اون پاکت DHL رو که cd ها توش بودن رو واسه یادگاری نگه داشتم!

امروز هم از عکس روی جلد آلبوم Affirmation اسکن گرفتم تا شما رو هم در شادی اون موقع خودم سهیم کرده باشم. البته با ACD See هم یه کم مرتبش کردم!

این هم از داستان من

شیما خانم، امیدوارم شما هم مثه من ازش لذت ببرین. اگه شد فردا آلبوم سال ۱۹۹۷ رو براتون آپلود میکنم. track ها رو هم با بیت ریت ۱۲۸ encode کردم تا هم کیفیت خوبی داشته باشه و هم اینکه حجمش برای دانلود زیاد نباشه.



هیچ نظری موجود نیست: