یکشنبه، آبان ۱۷، ۱۳۸۸

326

یه مدتی میشه که پیله کردم به خوندن وبلاگ های معروفی که روزانه بالای سیصد چهارصد تا بازدید دارن. دوست دارم علت محبوبیتشون رو کشف کنم.
اعتراف میکنم که در این 2 سال این قضیه اصلا برام مهم نبوده اما در این دو سه هفته ی اخیر شاخک هام بدجوری قلقلک شدن.

دسته اول وبلاگ هایی هستن که صاحبان شون آدم های معروفی در دنیای هستن و بنابراین خیلی از کسانی که میشناسنشون خواننده وبلاگشون هم هستن.
دسته دوم هم اونایی هستن که ممکنه مالکشون  آدم معروفی نباشه اما بخاطر سبک، نوع و موضوع نوشته هاشون خواننده های زیادی رو واسه خودشون دست و پا کرده باشن.
تا جایی که من فکر کردم غیر از این دو حالت نمیتونه باشه.

دلیل حالت اول که مشخصه، اما واسه حالت دوم علت قانع کننده ای نتونستم پیدا کنم.
درسته که نویسنده هاشون واقعا مخصوص به خودشون مینویسن اما این شرط واسه همه پسند شدن لازم و البته ناکافیه. خیلی ها هستن که به مراتب از اونا هم بهتر مینویسن اما بازدید ماهانه شون ممکنه کمتر از بازدید روزانه ی این معروف ها باشه.
پس علت چیه؟ از کجا خواننده ها کشفشون میکنن؟
خب باید این وبلاگ ها از یه جایی معرفی بشن تا به تور وبگردها بیوفتن دیگه، اما چطوری؟ از کجا؟

آهای بچه معروف ها... من میخوام بدونم شما چطور به بشریت معرفی شدید؟ آخه منم میخوام معروف بشم!!!

۴ نظر:

پریزاد گفت...

کاش نظرات هر دوی این دسته ها رو هم باز می کردی .... کسی که واسه دسته اول نظر گذاشته مثلا نوشته خانوم فلان شما چرا تو اون فیلمتون اینجوری بازی کردین ؟ یا من عاشق اون یکی نقشتون بودم یا اصلا من میمیرم برات !! برای خودش نه نوشته هاش .... می تونی رجوع کنی به وبلاگ ترانه علیدوستی و قسمت معرفی وبلاگشو بخونی یا بری وبلاگ بهاره رهنما که به خاطر همین چیزا نظراتشو بسته ... البته خیلی ها این کارو نکردن ... دوست دارن دوست داشته بشن حتی به شکل کاذب ... دسته دوم هم که سبکی توش مطرح نیست ... باز برو نظراتشو بخون از 50 تا کامنت 49تاش اینه که مرسی به من هم سر زدی !! من یه بار به یه دوست اینو گفتم ، الانم به شما می گم سعی کنید 4 تا خواننده واقعی داشته باشید بهتر از 200 تا خواننده رو هوا .......

مرجان گفت...

ميخواي معروف بشي كه چي بشه؟

خانومی گفت...

خوب میدونی این فوت کوزه گریه آدم که به هر کسی لوش نمیده..
خوب منم چون معروفم نمیتونم لو بدم که چه طوری معروف شدم!!!
:)))))

خانومی گفت...

به نظر پریزاد اگه خوب دقت کنی می بینی که من جزو اون 4 تا خواننده ای هستم که اشاره غیر مستقیم کرده
:)))))