جمعه، خرداد ۱۴، ۱۳۸۹

فضای امن سایبری

یه نگاه به اینجا بنداز
***
نویسنده محترم :
در پی اجرای طرح فضای امن سایبری و بررسی پایگاه های فارسی زبان، پایگاه شما به عنوان منبعی که به نشر مطالب غیر اخلاقی که خلاف قوانین رایانه ای جمهوری اسلامی ایران می باشد شناخته شده است.
لذا تقاضا می شود هر چه سریعتر نسبت به حذف این پایگاه اقدام نمایید.
شایان ذکر است نام و همچنین تمامی مطالب پایگاه شما در سیستم ما ثبت گردبده و در صورت تکرار isp شما توسط واحد کنترل شبکه مرکز بررسی جرایم سایبری مورد شناسایی قرار می گیرد و شما تحت پیگرد قانونی قرار خواهید گرفت.
از همکاری شما سپاسگذاریم.
مرکز بررسی جرایم سایبری
***
به این میگن فضای امن، درست مثه امنیتی که توی خیابون ها درست شده!
فضای امنی که مثه آب خوردن تهدید میشی. با قلدری میگن ما همه ی نوشته هات رو ثبت کردیم، حرف زیادی بزنی شناسایی میشی، بعدش ما میاییم پوستت رو میکنیم. به همین راحتی.
خودسانسوری کافی نبوده، فیل خیس کردن کافی نیست، حالا دیگه مستقیما face to face میشن باهات.
ای تف به این سرویس دهنده های وبلاگ فارسی که کاربرانشون رو مفت و مجانی میفروشن.

اگه واسه خودتون ارزش قائل هستید از سرویس های مزخرف وبلاگ های ایرانی بزنید بیرون. مخصوصا این بلاگفا ی آدم فروش.

توضیح نوشت: روی سرویس های خارجی اگه مشخصات دقیقی (مثه اسم و فامیل، لینک پروفایل فیس*بوک، مشخصات واقعی گوگل ریدر و اینجور چیزها) از خودتون بجا نذارید به این راحتی ها نمیتونن پیداتون بکنن و نهایتا آدرس وبلاگتون رو فیل خیس میکنن. تا جایی که من میدونم پیدا کردن ip صاحب وبلاگ روی سرویس های خارجی خیلی خیلی سخته.
این نوشته را برای بلاگفایی ها بفرستید!

۱۵ نظر:

مرجان گفت...

يعني اگه تو بلاگر يا جاهاي ديگه بنويسيم،ديگه فيل...ترمون نميكنن؟ آي پي هامونو پيدا نميكنن؟
اخه من وبلاگمو دوس دارم
نميخوام دوباره از صفر شروع كنم
انگار يه جوري از خونمون مجبور بشيم مهاجرت كنيم
حال يهودي ها رو تو دوره نازي ها دارم

زکریا گفت...

دقیقا
بچه های بلاگفا چرا از بلاگ اسپات استفاده نمی کنین اخه ؟

پریزاد گفت...

خوب همین الان من رفتم یه بلاگ تو وردپرس بسازم ، اما فیلتره ...همین مشکل در مورد بلاگ اسپات هم هست ... کلی کارو سخت کرده .. من چی کنم آخه ؟ :((

ایمان گفت...

اوه!
اصلا باورم نمیشه!
کاشکی همش یه شوخی مزخرف باشه

Unknown گفت...

فکر می‌کنم بدونی که من عمرا وارد هر گونه بحثی که بوی مشمئزکننده‌ی سیاست بده نمی‌شم.
اما باید به اطلاع دوستان برسونم، خیلی ساده‌تر از چیزی که خیلی‌ها فکر می‌کنن، می‌شه آی‌پی و سایر اطلاعات رو بدست آورد.

اکثرا وقتی که از ایران به سایت‌هایی مثل گوگل(یا بلاگر) می‌خوایم وصل بشیم، نزدیک به 11 تا 13 سرور مرکزی رو رد می‌کنیم. این رو راحت با برنامه‌های آنالیزر می‌شه تشخیص داد، از بین این سرورها، فقط 4تاش برای خود ایرانه، یکی‌ش آی‌اس‌پی که استفاده می‌کنید و یکی‌ش مخابرات و دو تای دیگه هم که معلومه، ارتش سایبری.
من بلاگ مذکور رو نمی‌شناسم و نمی‌تونم دقیقا نظر بدم، اما فکر نمی‌کنم سایبر مستقیما در این قضایا دست داشته باشه. کمی به بلاهت نزدیکتره تا ایجاد امنیت...

Unknown گفت...

اینو گفتم که فقط این نکته رو متذکر بشم که اون دو سرور مرکزی، قدرتشون فراتر از چیزیه که با برنامه‌هایی که اکثرا بین عموم وجود داره، بشه سرشون رو شیله مالید...

Unknown گفت...

تف به این جاهلیت که تموم شدنی نیست !

منحنی شور گفت...

و من هم این نوشته رو خوندم و خدا میدونه که چند بار خوندمش !!
احساسی که تو اون لحظه داشتم مطمئنا به اون بدی نبود که تو بازداشگاه بخاطر باتوم خوردن داشتم اما ... اما به اندازه کافی بد بود که تا چند دقیقه دستم رو گذاشتم رو پیشونیم و به صفحه وب خیره شدم !! سلمان بخدا قسم چند دقیقه همین شکلی بودم .
فکرشووو بکن !!
اینجا خصوصی ترین مکانی بود که تو این زندگی لامصب داشتم برای فرار از خیلی دغدغه هام که از خیلی دور و بری هام بیشتر _ و اینکه من عاشق شدم و شروع کردم به نوشتن . این کم چیزی نیست !!
فکر کن مثه بیسواد ها گوشی رو برداشتم به رفیقم زنگ زدم بهش میگم : میشه صفحه وب من رو چک کنی ببینی بالا میاد ؟؟ فک کن فک میکردم اشکال از اینترنت منطقه ماست ، فک کن چقدر ابله میتونم باشم که همچین فکر کنم .
این اتفاق گذشت و خیلی بدترش هم میتونه بیافته و مهم اینه که دوست من که خواننده وب بود به من نگه : که الگا حق بده که تو ناجوور مینوشتی گاهی اوقات !!
فکرشووو بکن !! هر کی ندونه انگار من پرنو مینوشتم !!
میخوام اینو بگم که کاری کردن که حتی رفیق _ آدم هم بهت بتوپه !!
اما خوشحالم آدم هایی مثه تو هنوز نفس میکشن . اینکه وجود دارن دوستانی که میان به صفحه ام و می بینن این نوشته مزخرف رو و اینکه آرشیوم رفته به باد و اون وخت تامل میکنند و میگم : الگا ما باهاتیم !!
این واسم خیلی ارزش داره پسر ...

من گفت...

oh!
اصلا نمیدونم چی باید بگم..
و صد البته حال الگا درک شدنیه..
یادم نمیره اون موقع که به خاطر عکسی که تو بلاگم گذاشته بودم؛ تو وبلاگم برام اخطاریه اومده بود..همون موقع خیلی اذیت شدم برسه به وقتی که دیگه هیچی باقی نمونه..
منم از همینجا بهش میگم باهاتیم..

قاسم گفت...

خیلی وقته که میخوام بی خیال بلاگفا بشم و بیام سراغ بلات اسپات اما تنبلی نذاشته. این پستت حکم کاتالیزور رو واسم داشت.

دانای کل گفت...

هی ما گفتیم کسی گوش نداد که

يخمك گفت...

هي روزگار ... منم باس كم كم به فكر اثاث كشي از اونجا باشم ......

یازده دقیقه گفت...

وای سلمان شنیدی چند روز پیش گوگل رو هم فیلتر کردن.. گوگل را خدا آزاد کرد جدن...

ته سیگار گفت...

من عاشق اون ادبشم که نوشته
از همکاری شما سپاسگذاریم.
آره والا راست گفتی ، حالم ا سرویسهای فارسی وبلاگ بهم میخوره

روزبه گفت...

خدا خیرشون بده که این همه نگران جوونان و فضای امن سایبری درست میکنن ,
خدایا مجریان قوانین رایانه پایدار بفرما ... آمین