جمعه، فروردین ۲۸، ۱۳۸۸

233

قسم میخورم اگه هزار سال دیگه هم بگذره ولی یه چیزایی توی وجود بعضی از ماها هست که هیچ وقت عوض نمیشن.
اگه توی facebook عضو هستی احتمالا کوییزهایی رو که بر و بچه های ساکن فیس بوک میسازن رو هم باهاشون آشنایی داری و باید متوجه شده باشی که هیچ کدوم از این QZ ها قرار نیست جدی باشن. از نوع سوال ها و گزینه هایی که واسه جواب دادن قرار داده شده هم کاملا تابلوه که این چیزا همه ش واسه شوخی و خنده ست.

وقتی یدونه QZ میدی، از چپ و راست تست های دیگه بهت پیشنهاد میشه و ۱۰ دقیقه که بگذره میبینی که خدا تا تست دیگه رو انجام دادی. تست هایی که اسم هاشون وسوسه ت میکنن تا ببینی چه جواب خنده داری منتظرته. مثلا: شما در چه سالی خواهید مُرد؟ اسم همسر شما چیست؟ کالیبر شما چقدر است؟ حیوان درون شما چیست؟ بعد از مرگ با کدام هنرپیشه محشور خواهید شد؟ غذای مورد علاقه شما چیست؟ چه شغلی مناسب شماست؟ شبیه چه میوه ای هستی؟ و...

امروز بعد از ظهر توی صفحه اصلی دیدم یکی از دوستام یه QZ داده به اسم: شما عاشق کدوم اندام دخترها هستید؟ منم به خودم گفتم بذار ببینم چطوریه، جواب درستی میده یا نه. تست ها رو زدم و نتیجه شد: شما عاشق سینه هستید. هیچی، بعدش یه گشتی زدم و دست آخر هم راهم رو کشیدم رفتم.

همین چند دقیقه پیش که دوباره فیس بوک رو چک کردم دیدم که یه دختر خانوم محترمی که ۳-۲ سالی با هم یه جایی هم کلاسی بودیم، اومده و توی wall من نوشته:

bebakhsh ino bet migam shayad begi beman che, va vagheanam shayad be man rabti nadare vali in quiz chiye ke midi? chon vasam kheyli taajobi bood natoonestam azash begzaram
khosh bashid

اولین چیزی که به خودم گفتم این بود که، خب به تو چه؟ مگه گفته م سینه های حضرت عالی رو دوست دارم که شاکی شدی؟! آره... اصلا من عاشق سینه م (و واقعا هم هستم) و این حق رو هم دارم که توی صفحه ی خودم هر تست مسخره ای که دوست داشته باشم رو بزنم. اصلا اینو واسه من مینویسی که چی؟! که ثابت کنی آدم مودبی هستی؟! که ثابت کنی این چیزا تا حالا به گوشت نخورده؟! که هرکی میاد و wall منو میبینه پیش خودش بگه وای وای این خانومه چقدر بَه بَه تشریف دارن؟! این نصیحتت مادربزرگانه ت رو درک نمیکنم.

نمیگیرم چرا به سلیقه ها، نظرها، توقع ها و خواسته ها و هزارتا کوفت و زهر مار دیگه ی همدیگه، که جنبه ی شخصی دارن احترام نمیذاریم. چرا؟!

هیچ نظری موجود نیست: