پنجشنبه، دی ۰۳، ۱۳۸۸

349

این چند روز هرجا که میری فقط صدای نوحه میاد
توی تاکسی، سوپرمارکت، تلویزیون، ضبط صوت ماشین های آخرین مدل...
حتی کارگرها هم موقع کار موبایلشون رو میندازن دور گردنشون و نوحه گوش میکنن!
هیچ وقت نتونستم با این چیزا ارتباط برقرار کنم
لباس مشکی و ریش و نماز... زمزمه کردن "یا حسین" موقع آب خوردن...
نمیتونم منطق و استدلال ِ پشت ِ این رفتارها رو درک کنم
چرا همه میخوان فقط در طول این هفته آدم باشن؟!
چرا اصل ماجرا رو ول کردن و چسبیدن به اینکه حسین تشنه بود، یا مثلا بچه ی 6 ماهه ش کشته شد؟
امروز راننده سرویس مون با افتخار تعریف میکرد که برادرش برای اینکه 1 شب شام بده فقط 800 هزار تومن مرغ خریده و با بقیه ی مخلفاتی که لازم داره این شام براش چیزی حدود 1.5 میلیون آب میخوره.
از عصر تا حالا دارم با خودم کلنجار میرم که این تیپ آدما چه هدفی از این کار دارن؟
کاری به این برادر ِ ساده لوح و بدبخت راننده مون ندارم اما اون گردن کلفت خر مایه ای که 1 هفته تمام سر و ته خیابون و کوچه رو میبنده و توی خونه ش شام و نهار میده آیا واقعا هدفش کمک به نیازمندهاست؟
یعنی نمیتونه هزینه اون شام و نهار رو بین 4 تا خانواده ای که واقعا احتیاج دارن تقسیم کنه؟
اون کسی که 365 روز از سال رو گرسنه ست با اون 1 وعده غذای "حاج فلانی" سیر نمیشه
اون کسی که تمام سال داره سر ملت کلاه میذاره و خونشون رو توی شیشه میکنه با این تظاهرها نمیتونه روی کثافت کاری هاش سرپوش بذاره
حالم از امام حسینی که اینا طرفدارش هستن به هم میخوره.
اصلا حالم از هرچی امام و دین و مذهبه به هم میخوره.
***
فکر کنم دارم عاقل میشم، آخه دندون عقلم میخواد از یه جایی بزنه بیرون و چون جا نیست رسما دهنم رو داره مورد گایش قرار میده
پ.ن: نظرت در مورد این چیه؟ امروز خریدمش :پی

۱۲ نظر:

Niu Sha گفت...

مبارک باشه PRG مهندس..
خوبه که یلدا رو به خواب اختصاص دادی.. کاری بس نیکو کردی..
من اینقدر گناه داشتم که نمی دونستم چی کار کنم..نه خوابم می برد.. نه اعصاب داشتم.. تک و تنها داشتم دق می کردم.
آره ما تا هر ساعتی که بخوایم می تونیم دانشگاه بمونیم شب های امتحان و شب های تحویل پروژه.. نگهبانی هوامونو داره:دی
در مورد این روزها هم باهات تا حدی موافقم..
نمیدونم چرا آدم ها یکی تو این روزا ..یکی تو ماه رمضون می خوان خوب باشن! اصلا مگه خوبی به این چیزاست..
اما امروز استاد ِ معماری جهانمون حرف ِ خیلی قشنگی زد.. گفت : آدم ها مختارن که هر چی بخوان بگن.. و هر کاری بخوان بکنن.. تو فقط می تونی نگاه کننده باشی...! البته ! ااون اینجوری نگفت ها.. ! من خلاصه اش کردم:دی

ververegees گفت...

manam halam az deen be ham mikhore.yani tooye iran ye karee kardan ke hame az in chiza badeshoon miad.boro dr vase dandoone aghlet,momkene dandoonaye deegato kajo kole kone

قاسم گفت...

بدبختی اینجاست که سال به سال هم این خرمقدس بازی و عزاداری های مصنوعی آده های به ظاهر مومن بیشتر میشه و تحملش واسه امثال من و تو که اعصاب این قضایا رو نداریم سخت تر.

Unknown گفت...

ملت عقيده دارن كه اين 10 روزه و به اضافه شب هاي قدر تمام گناهانشون بخشيده ميشه و دوباره لوح زندگيشون سفيد ميشه كه تا ميتونن قهوه ايش كنن!!!!
عقل تو ايران نايابه
مگه تو دندون عقلت در نيومده بود؟؟؟
منو باش كه پارسال كه رفته بودم دندون عقل در نيومده ام كه دهنمو سرويس كرده بود بكشم فكر ميكردم تنها بي ادم بي عقل دنيام كه تا 23 سالگي دندونم در نيومده
وضع تو بدتر از من هستاااااا!!!!!
واسه اينكه دلت بسوزه:من فقط دو تا دندون عقل داشتم كه اونا رو كشيدم و راحت شدم طفلي تو

من گفت...

در مورد قسمت اول..حرفی ندارم!یه عده باید باشن که نقش مهره های فلک زده ی سیاست کل رو بازی کنن!

دندون عقل منم هر از گاهی میاد اظهار وجود میکنه ناپدید میشه!

ساعت جدید هم مبارک باشه..بسی زیبا میباشه :دی

شهریار گفت...

چند چوق؟؟!!

memol گفت...

salam
salman tazegia ba bloget hal nemikonam die:(
hosele ham nadaram biam sare chizi ke neveshti bahs konam o bahat mokhalefat konam
az in cm haye tekrari ham k hame mzaran o mkhan bahat movafeghat konan die halam bham mkhore:|8-|
just bedun uni k to dari azash harf mizani din nis o fahmie k to va faghat to va shakhse to az din be dast avordi.man hamchinam shayad adame mazhabi nabasham ama be in dalayeli k to avordi o kheiliam sat'hie nemitunam arzeshi ghael sham hata ba inke to ye duste weblogie hududan 2 sale bara ma hasti.
khosh bashi@};-

ایوب گفت...

1 هر کاری بدون عقل و اندیشه باشه آخرش به ناکجا آباد می ره فرقی هم نداره خدا پرستی باشه بدون عقل میشه بت پرستی کار باشه میشه حمالی و حتی علم هم باشه میشه بمب اتم و آدم کشی و عشق باشه بدون عقل میشه بردگی و ...
2 بخاطر یک کافر در مسجد رو نمی بندن اگه یکی فحش می ده نمی تونه حرف راست بزنه یا یک نفر که ریاضی بلد نیست نمی تونه پزشک بشه
اگه به این باشه که باید در همه خیری ها رو ببندن یا هیچ کسی به هیچ فقیری پول نده چون نمی تونه بقیه سال رو بهش کمک کنه یا ولن تاین رو تعطیل کنن چون توی بقیه سال با هم دعوا و یا آدم از هم متنفر می شن و دختر پسر ها با هم دعوا می کنن و فقط همین یک روز به هم عشق می ورزن پس تعطیلش کنن و یا اینا دروغگون و...
اینها یک نماد یک چراغ توی شب یک بهونه برای خوب بودن و به فکر افتادن اگه این روز ها هم نباشه اون حاجیه همش می خوره و ... اون فقیره هم همین یک روز را هم گرسنس
3 کارت تمام دندون عقلات دهنت رو *** می کنن من که *** شدم ولی عقل و دندون را با هم کشیدم خیال خودم رو راحت کردم ولی *** رفتم فتیر
4مبارک چیز جالبی باید باشه
5 این ها شیرینی داره یادت باشه 3تا تاحالا بدهکاری فکر تجمیع شیرینی و پیچوندن رو هم از سرت بیرون کن

iman گفت...

هرکسی به نسبت شناختی که داره می نویسه،نگاه میکنه،قضاوت می کنه..
به نظر من شناخت تو نسبت به امام حسین و قضیه ی کربلا پائینه .
توصیه می کنم بیشتر در این زمینه مطالعه کنی

دچار گفت...

سلام
خیلی چیزا رو خونده بودیم تو وبلاگت... خیلی مواقع تعجب کردیم..گاهی سعی می کردیم درکت کنیم ... گاهی هم نمیشد.
همیشه هم فکرمون این بود که قرار نیست هر چیزی رو که نمیتونیم درک کنیم زیر سوال ببریم.
تو هم این حق رو نداری سلمان
نباید به خودت اجازه بدی که هر حرفی رو فریاد بزنی.
متاسفانه تو خیلی دوری! دوری و گاهی همراه خودت خیلی ها رو هم دوره دور تر می کنی.
از کجا معلوم که صفت ساده لوح و بدبخت برازنده ی ما هایی که کنج خونه نشستیم نباشه؟

دچار گفت...

باز اونا چند روز از سال رو به پاک کردنه به قول تو کثافت کارهاشون اختصاص میدن! من و تو چی؟
متاسفانه تو به بدترین و غیر منصفانه ترین شکل ممکن درباره ی بعضی از مسائلی که درکشون نمیکنی نظر میدی... و باز هم متاسفانه معمولا بعضی ها تحت تاثیره نظراتت قرار میگیرن و اصل خودشون رو فراموش می کنن. تو خدا رو می خوای اما منهای قوانین و خواسته ها و نظراتش.
و این یعنی افتضاح ترین شکل ممکن. نمی دونم چطوری به خودت اجازه میدی اینجوری صحبت کنی؟ اما من مطمئنم که تو با این سطح فرهنگ و تحصیلات توی جامعه به پایین ترین آدمه ممکن هم اینقدر رک نمیگی : حالم ازت بهم می خوره.
من جای تو بودم یه کم فکر می کردم.. شاید کمی نزدیک تر شدن خیلی هم بد نباشه.

شيما گفت...

سلام
راستش با اینکه به اسم دین خون ما رو تو شیشه کردن کاملا موافقم. وقتی آدم آه میکشه که این چه خداییه که اینجوری راضی میشه و بلا بلا... که خودت بهتر می دونی
اینکه کله گنده هایی هستن که از این روزا استفاده میکنن و به خاطر تظاهر غذا میدن و خودشونو عزادار امام حسین می دونن رو هم کاملا قبول دارم.

اما... دوست قدیمی یه کم دلت رو نزدیک کن. امام حسین نه به عنوان یه امام بلکه به عنوان یه انسان خیلی مرد بود.
فقط همینو می تونم بگم.